Post New Topic  Post A Reply
my profile | register | search | faq | forum home
  next oldest topic   next newest topic
»  VoivodFan   » Project X   » PFF new album: the Conjoining

UBBFriend: Email this page to someone!    
Author Topic: PFF new album: the Conjoining
pppaaaüüülll
VoivodFan
Member # 13

posted May 22, 2005 14:45     Profile for pppaaaüüülll   Email pppaaaüüülll     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
This interview i read on www.zwaremetalen.com I will translate it when i get the time to do it. Until then try to read and translate it yourselves!!


Onlangs had ik de eer om de heren van Project: Failing Flesh per e - mail te interviewen. Tim Gultierrez was zo vriendelijk om mijn vragen van antwoord te voorzien.

Op Zware Metalen. com is A Beautiful Sickness gerecenseerd door Niels Achtereekte die de plaat een positieve review mee heeft gegeven. Zijn jullie tevreden met de reacties op de plaat tot nu toe?

De meeste reacties zijn ronduit geweldig. Natuurlijk zijn er ook enkele negatieve reacties, maar dat was wel te verwachten. Je kunt tenslotte niet iedereen tevreden stellen. Maar de positieve reacties hebben gelukkig duidelijk de overhand en dat is natuurlijk best bemoedigend.

Voordat Karmageddon jullie album uitbracht, hebben jullie zelf een in 2003 een oplage van 300 stuks uitgebracht. Waarom slechts 300 stuks? Een kwestie van geld?

Ja, zoals je zelf al zegt was dat puur een kwestie van geld. Maar op deze manier hadden we wel een fatsoenlijke promo om naar labels en dergelijke te sturen, en konden we enkele aanbieden aan mensen via onze website.

Karmageddon heeft jullie in september 2003 getekend. Waarom heeft het dan nog een heel jaar geduurd voordat A Beautiful Sickness uit is gekomen?

Tja, de plaat heeft een aantal release data gekend, maar die zijn een aantal keren verschoven. Het gaat natuurlijk niet altijd zoals je graag wilt. Er zit natuurlijk veel werk aan een release, en alles word geregeld door slechts een paar mensen die vreselijk hard voor moeten werken, en er goed hun best voor moeten doen.

Eric Forrest zijn stem past perfect bij jullie muziek. Ik heb begrepen dat jullie met twee andere zangers hebben gewerkt. Waren dit bekenden uit de metalscene, en zou je hun namen kunnen geven?

Dat waren jongens bij ons uit de buurt. Eén van hun heeft in een band gezeten die je wellicht zult kennen, maar waar hij al lange tijd bij weg is. Ik ga je echter geen namen geven want dat zou niet helemaal eerlijk tegenover die jongens wezen. Wel kan ik je vertellen dat het allebei getalenteerde gasten zijn. Eén van hun is trouwens nog steeds een goede vriend van ons. Maar uiteindelijk zien we zelf natuurlijk ook wel in dat Eric perfect bij ons past.

Zal Project: Failing Flesh ooit live spelen, of is de afstand tussen Eric en de band een probleem? Of is het wellicht slecht te combineren met de andere band van Eric; E-Force? Want in mijn ogen zou Project: Failing Flesh een hele heavy clubact zijn.

Nee, voorlopig zijn er nog geen plannen om live te spelen. Eigenlijk houden we er wel van om als studioband te werken aangezien Kevin en ik allebei niet echt gecharmeerd zijn van het tourleven. Maar als we ooit eens besluiten om eens live te spelen zal het inderdaad erg heavy zijn. Maar het feit dat Eric in E - Force zit, zal zeker een moeilijkheidsgraad zijn. Maar als we echt willen zal het zeker te realiseren zijn.

Wat is het verhaal achter het "Medical Drama" gedeelte op jullie website? Hebben jullie persoonlijke ervaringen met medisch falen, of is het gewoon een interesse?

Gewoon een interesse. We wilden gewoon iets ongebruikelijks op onze website, en dit sluit perfect aan op het concept van de band, en tevens lezen we graag over medische onderwerpen.

Op jullie cd staat een cover van Venom, en in het film gedeelte op de website spelen jullie "Procreation of the Wicked" van Celtic Frost. Jullie zijn dus duidelijk fans van old school metal. Was het dan niet veel logischer geweest om een plaat uit te brengen met old school metal in plaats van dit moderne metal album?

Natuurlijk zijn we opgegroeid met die muziek, en hebben we onze instrumenten leren bespelen op die muziek, en we zullen altijd van die muziek blijven houden. Maar we vinden het ook nodig dat muziek zich blijft ontwikkelen, en we willen ons dan ook zeker niet vastpinnen op één stijl. Het is toch zonde om alleen old school thrash te spelen, we zouden alle invloeden niet kunnen gebruiken uit alle mooie muziekstijlen die er in de pakweg 15 jaar na de thrash zijn bijgekomen.

Kevin 131 is verantwoordelijk voor het geluid op de plaat. Daarvoor mijn complimenten. De Assembly Line Studio is het eigendom van Kevin?

Hij zal je compliment met dank aannemen! Hij werkt hard voor de band, en ook ik vind dat hij het heel goed heeft gedaan. De studio is inderdaad van Kevin en is zijn levensvoorziening.

Kevin heeft grote niet - metal artiesten zoals Madonna en Seal opgenomen. Zijn er ook grote metalnamen waarmee hij heeft gewerkt?

Nee, niet echt grote namen. Alleen wat bands uit de buurt zoals While Heaven Wept, Twisted Tower Dire, Grand Belial's Key en Dysrhythmia. Wel geloof ik dat er plannen zijn om binnenkort met Deceased op te nemen.

Zijn jullie al bezig om nieuwe nummers te schrijven, en wanneer kunnen we een volgend album verwachten?

Nou, de volgende cd is al geschreven, en we zijn al aan het opnemen. De drums en gitaarpartijen zijn zelfs al klaar. Ik denk dat we halverwege volgend jaar wel klaar zijn. Het hangt er alleen nog even vanaf wanneer Eric kan komen om de plaat in te zingen. De volgende cd komt overigens The Conjoined te heten. Ik denk dat ie eind 2005 wel uit kan komen, maar ik weet dat niet zeker, aangezien A Beautiful Sickness net uit is, en die moet natuurlijk ook een eerlijke kans krijgen.

Tot slot; Bedankt voor je tijd, en wil je nog wat zeggen tegen de fans in ons kleine landje?

Ik wil jou en Niels en de rest van Zware Metalen bedanken, en alle lezers voor hun interesse, en probeer onze plaat eens!!

--------------------

trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr
trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr


 |  IP: Logged
pppaaaüüülll
VoivodFan
Member # 13

posted May 22, 2005 17:05     Profile for pppaaaüüülll   Email pppaaaüüülll     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
It says: might be out by the end of 2005. But a beautiful sickness should get a good chance also, so it could also be later....

I hope this one will be ouot a.s.a.p. because imo a beautiful sickness is an incredible album!!! I love it.

--------------------

trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr
trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr


 |  IP: Logged
consumer
VoivodFan
Member # 421

posted May 23, 2005 07:35     Profile for consumer   Email consumer     Edit/Delete Post   Reply With Quote
Hey all! Tim here. Fingers crossed, the album will make it out by end of year or shortly thereafter. It's all up to the labels after it's finished up. Most everything has been tracked for awhile now and the plan is for Eric to fly over to the states to lay down vox the first week of Sept. We are all excited to finish it up, very pleased with the songs. Hopefully you guys will dig it. Title: The Conjoined.
 |  IP: Logged
EFORCE
VoivodFan
Member # 454

posted May 23, 2005 09:01     Profile for EFORCE   Email EFORCE     Edit/Delete Post   Reply With Quote
What up metal heads....?

Yes, early sept I will be putting the vox on the next recording....I am currently working on 4 tracks...and let me tell you they fuckin SICK!!!!! Those whom have hered "a beatiful sickness" will not be disappointed.......
In other news...E-FORCE is kind of on hiatus at the moment.....I will be making an offical announcement very soon......

cheers
ERIC


 |  IP: Logged
Head Villain
VoivodFan
Member # 524

posted May 26, 2005 20:55     Profile for Head Villain   Email Head Villain     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
Aarrrgghhhh!!! More P:FF !!! yess!!! Can't wait to hear it.
Bad news about E-Force, was hoping for a new album soon also.

--------------------

String em up


 |  IP: Logged
EFORCE
VoivodFan
Member # 454

posted May 27, 2005 01:48     Profile for EFORCE   Email EFORCE     Edit/Delete Post   Reply With Quote
Hiatis does not mean demise......??
stay tuned..........
cheers
ERIC

 |  IP: Logged
neutrino
VoivodFan
Member # 22

posted May 27, 2005 10:06     Profile for neutrino   Email neutrino     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
aah but even a hiatus is bad news!
I hope it won't last too long... Keep us posted, we are all ears!

Can't wait for more P:FF and E-Force!


 |  IP: Logged
Head Villain
VoivodFan
Member # 524

posted May 27, 2005 10:14     Profile for Head Villain   Email Head Villain     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
Yeah! Tour news??
We missed E-Force over here.

--------------------

String em up


 |  IP: Logged
Skul
VoivodFan
Member # 19

posted May 27, 2005 14:49     Profile for Skul   Email Skul     Edit/Delete Post   Reply With Quote
If the next P:FF album is only half as brutal as Beautiful Sickness, i'm gonna be one happy motherfucker!

Sorry to hear that E-Force is on hiatus. It really sucks that the Carpathian Forest tour abortion ended up damaging the band.


 |  IP: Logged
pppaaaüüülll
VoivodFan
Member # 13

posted May 27, 2005 15:29     Profile for pppaaaüüülll   Email pppaaaüüülll     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
quote:
Originally posted by Skulhed:
If the next P:FF album is only half as brutal as Beautiful Sickness, i'm gonna be one happy motherfucker!

Sorry to hear that E-Force is on hiatus. It really sucks that the Carpathian Forest tour abortion ended up damaging the band.



Yeah lucky me seeing them on tour. Oh ehhh Carpathian Forest sucked...........

--------------------

trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr
trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr ta trrrrr


 |  IP: Logged
Head Villain
VoivodFan
Member # 524

posted May 27, 2005 20:36     Profile for Head Villain   Email Head Villain     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote

--------------------

String em up


 |  IP: Logged
Supercharged Ultimate LivingEvil
unregistered

posted June 20, 2005 01:17       Edit/Delete Post   Reply With Quote
so whats going on with PFF? and whats going on with E-Force?
I've got several friends into E-Force and we're all waiting for another album.

IP: Logged
consumer
VoivodFan
Member # 421

posted June 20, 2005 08:41     Profile for consumer   Email consumer     Edit/Delete Post   Reply With Quote
As far as P:FF goes - all the tunes are written and tracked. Eric is flying over the first week of Sept to lay down his mayhem. Then just mix and mastering which shouldn't take long. After that it's all in the labels hands to when it will see release. We're also doing a cover version for fun that won't be on the disc but we'll post up on the site and net for anyone interested to checkout/dload. That will surely be up before the album comes out.
 |  IP: Logged
neutrino
VoivodFan
Member # 22

posted June 20, 2005 09:56     Profile for neutrino   Email neutrino     Send New Private Message   Edit/Delete Post   Reply With Quote
quote:
Originally posted by consumer:
We're also doing a cover version for fun

do you have a particular tune in mind?


 |  IP: Logged

All times are ET  

Post New Topic  Post A Reply Close Topic    Move Topic    Delete Topic next oldest topic   next newest topic
Hop To:

Contact Us | VoivodFan

Powered by Infopop Corporation
Ultimate Bulletin Board 6.04